I APPRECIATE THEM..

Sunday, December 18, 2011

JENJALAN KAT ZOO NEGARA..

Mase aku tulis entry nih..dah nak masuk maghrib pun...tapi disebabkan aku tetap nak mengupdated blog aku ngan citer nih..aku teruskan jugak usaha aku mengupdated....hehe...cuace senja-senja nih cantik plak...kebesaran ALLAH...tiada tandingan...dan azan pun...tenang jiwe aku biler dengar azan nih...xper...aku siapkan jugak tulis entry nih..pastuh baru pegi solat...alhamdulillah....syukur.....mase aku pegi nih hari ahad lepas...best gak la pg sane..sebab memang dah agak lame tak pegi kot...kakak aku bawak aku pegi...habis ler duit dier beli tiket...tiket dah mahal seh....dulu mase aku kecik-kecik..tiket baru RM3...skang dewase dah RM20...adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......xper lah..disebabkan untuk pembangunan ekonomi negara aku melabur lah jugak...eh silap..kakak aku...huhu........baju kat luar tak angkat lagi...huh!!!..xde aper sangat nak citer kot..gambar pun x bnyak..sebab bnyak dalam camera kakak aku...gambar yang aku upload ni pun aku transfer dari hp aku yang sangat canggih nih...Walaupun gambarnyer x banyak dan ini saje yang ader...tapi niat aku hanyer untuk bagi tahu yang gambar aku xde dalam ini cerita dan untuk menunjukkan bahawa aku hepi pg jenjalan di ZOO NEGARA...sekian....










kat atas tuh beberape keping gambar je yang ader....harap maklum....kat bawah nih...adalah satu-satunyer video yang aku amik mase kat zoo tempoh hari....satu jer tau...korang jangan tanyer kenapa...hehe

video


p/s : jalan-jalan hepi hepi........PEACE!!!

MDEC 11 CANDID.......

Entry ni plak aku nak share gambar-gambar candid, x la candid sangat pun..hehe.. bebudak kelas aku...MDEC 11....aummmmmmmmmmmm...marilah saksikan aksi-aksi mereka...huhuhuuuuuuuuuuuuu






















p/s : ini baru sikit...Lepas nih...lagi macam-macam ader.....watch out......PEACE!!!!

OMBAK RINDU


P/S : SUKE AR LAGU NIH....

SINAR CAHAYA AL-KURSI

"Dalam sebuah hadis ade menyebut, perihal seekor syaitan yang duduk di atas pintu rumah. Tugasnyer ialah untuk menanam keraguan di hati suami terhadap kesetiaan si isteri di rumah dan keraguan di hati isteri terhadap suami di luar rumah. Sebab itulah Rasulullah tidak akan masuk ke dalam rumah sehinggalah Baginda mendengar jawapan salam daripada isterinya. Di saat itulah syaitan akan lari bersama-sama dengan salam itu."




HIKMAT AYAT AL-KURIS MENGIKUT HADIS






1 ) Barang siapa membaca ayat Kursi apabila berbaring di tempat tidurnya, Allah akan mewakilkan dua orang Malaikat memeliharaya hingga subuh.


2 ) Barang siapa membaca ayat Kursi di akhir setiap sembahyang fardu, dia akan berada dalam lindungan Allah hingga sembahyang yang lain.


3 ) Barang siapa membaca ayat Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah dari dia daripada masuk syurga kecuali maut dan barang siapa membaca nya ketika hendak tidur, Allah akan memelihara rumahnya, rumah jirannya, dan ahli rumah di sekitarnya.


4 ) Barang siapa membaca ayat kursi di akhir setiap sembahyang fardu, Allah akan menganugerahkan setiap hati orang yang bersyukur, setiap perbuatan orang yang benar, pahala nabi-nabi sera Allah melimpah rahmat kepadanya.


5 ) Barang siapa membaca ayat Kursi sebelum keluar rumah, maka Allah akan mengutuskan  70,000 Malaikat kepadanya, mereka memohon keampunan dan mendoakan baginya.


6 ) Barang siapa membaca ayat Kursi di akhir sembahyang, Allah akan mengendalikan pengambilan rohnya dan dia adalah seperti orang yang berperang bersaman Nabi Allah, sehingga mati syahid.


7 ) Barang siapa yang membaca ayat Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan.




P/S : insafnyer aku....

15 TANDA KEMATIAN MULIA



Kematian tidak mengenal usia. Kini kematian mengejut boleh berlaku kepada sesiapa sje. Kita tanya diri kita, bagaimana kita ketika mengakhiri kehidupan kita nanti...?


Dalam entry kali nih aku nak post kan tentang 15 tanda-tanda kematian yang mulia (HUSNUL KHATIMAH)..Dan adakah ini tanda-tanda yang kite cari supaya kite dimatikan dalam keadaan yang baik....


1 )   MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH
2 )   KETIKA WAFAT DAHINYA BERKERINGAT
3 )   WAFAT PADA MALAM JUMAAT
4 )   MATI SYAHID DI MEDAN PERANG
5 )   MATI DALAM PEPERANGAN FISABILILLAH
6 )   MATI DISEBABKAN PENYAKIT KOLERA ( TAUN )
7 )   MATI KERANA TENGGELAM
8 )   MATI KERANA TERTIMPA / TANAH RUNTUH
9 )   PEREMPUAN YANG MENINGGAL KERANA MELAHIRKAN ANAK
10 ) MATI TERBAKAR
11 ) MATI KERANA PENYAKIT BUSUNG
12 ) MATI KERANA PENYAKIT TUBERCOLOSIS
13 ) MATI KERANA MEMPERTAHANKAN HARTA DARI PEROMPAK
14 ) MATI KERANA MEMBELA AGAMA DAN JIWA
15 ) MATI DALAM BERJAGA-JAGA DI JALAN ALLAH


SEGALA KENYATAAN DI ATAS ADE HADIS YANG BERKAITAN..AKU MINTAK MAAF SEBAB TAK SERATAKAN SEKALI....MAAF...SEKALI LAGI




P/S : Segala yang berlaku adalah ketentuan dari ALLAH...ini hanye sekadar peringatan untuk semue dan juge untuk diri aku...