I APPRECIATE THEM..

Wednesday, February 16, 2011

CINTA BUTA



Dalam kehidupan aku melihat banyak sekali cinta buta….adalah ini mitos semate2...itu yang menjadi persoalannyer...mengikut akulah..saat kite mencintai seseorang..aper yang berlaku adalah perasaan kite..sedangkan secare logiknyer tanpa kiter sedari fikiran tak baper bak berfungsi...begitu juge aku....
Tapi..waktu kiter mencintai seseorang(katakanlah suami orang)..bleh ke kite menutup mate kite ni?agak mustahil...sangat2 mustahil...


"Cinta memang tidak punya mata…tapi kita punya mata hati"

Cinta boleh saja buta, tapi semoga saja hati kita yang tidak  menjadi buta…cinta yang menghancurkan kebahagiaan orang lain itu bukanlah cinta…mungkin klise jika dikatakan cinta tak harus memiliki….ada seseorang yang pernah mengatakan pada aku….cinta adalah saat yang boleh melepaskan dengan ikhlas orang yang kamu cinta, meskipun orang yang kamu cintai bersama orang lain bukan bersamamu….

Berbezakah cinta dan posesif..saat mencintai seseorang..korang tidak akan pernah takut kehilangannye..kerana cinta yang korang simpan itu selalu teguhdan kuat walaupun diri orang yang korang sayang tu tak bersame korang...tapi cinta itu akan berubah menjadi posesif jika korang mengharapkan balasan terhadap cinta yang korang berikan...macam tak ikhlas la tu!!!
Semuenyer bergantung kepada orang yang bercinta..pikiran setiap orang tuh tak same..dan bukan aku untuk meanjadi hakim dalam mengadili...korang boleh lakukan aper yang korang rase benar..

BUKANKAH DUNIA INI MENJADI INDAH KERANA PERBEZAAN YANG ADE..?


HANYE ANDA YANG DAPAT PIKIRKANNYER....

No comments:

Post a Comment