I APPRECIATE THEM..

Monday, October 25, 2010

SITI AISYAH DAUD

masa aku tulis blog ni,dah pukul 3 pagi..sunyi sangat sebab semua dah tidur..Aku nak tulis satu cerita.Cerita ini tentang seorang wanita yang menjadi kebanggaan aku.
Dari aku kecil sampai aku besar,mak menjaga aku dengan baik sekali.Dari makan minum,pakaian aku,pendidikan aku,boleh kata semuanya sempurna sekali.Aku selalu buat perangai yang bukan-bukan.Mak marah.Tapi mak masih sayang aku.Daripada aku sekolah sehinggalah aku berumur 26 tahun,mak masih menerima semua kelakuan buruk aku.Dari perangai yang baik sehinggalah perangai yang memalukan mak.Mak selalu menangis sebab fikir tentang perangai aku.Tetapi mak tabah sangat.Mak tahan semuanya,walaupun hati mak terluka.Bila aku fikir tentang mak,aku boleh menangis,Sebab mak banyak bekorban untuk aku.Mak jaga aku kat hospital bila aku sakit,mak bagi aku duit bila aku takde duit.Sepatutnyer,mase umur aku dah 26 tahun nih,aku yang jage mak,bagi mak duit,tapi skang sebaliknyer.Mak aku cakap"yun,belajar lah demi mase depan.kalau mak takder nanti,mase depan yun terjamin.Jangan nak wat perangai yang orang lain tak suke."Nasihat mak yang sentiasa aku ingat.Aku rindu sangat ngan mak.Biler mak tahu aku nak bertunang,mak la orang yang paling gembira aku tengok.Mesti mak tak percaye yang anak dier nih laku gak.hehehehe...Mak pandai wat kueh..kueh mak buat semuanyer sedap-sedap.Itulah cara mak nak cari duit tambahan..sebab mak cakap,selagi mak sehat,mak nak cari duit untuk anak-anak.YUN TAKKAN LUPER JASE MAK.SELAGI YUN HIDUP,YUN AKAN BERBAKTI UNTUK MAK,DENGAN CARA APER SEKALIPUN...

No comments:

Post a Comment